Mai napig a legtöbb ország légiereje a CWU45/P dzsekit lángálló, nomex változatát tartja hadrendben pilótái számára.
A ’70-es években jelentős előretörés történt a tűzálló öltözékek utáni kutatás terén, mely eredmények gyorsan betörtek a hajózó ruházat gyártásába is. Ekkor született a CWU-54/P, valamint a könnyebb CWU-36/P, melyek az 1973-as korszerűsített követelményeket elégítették ki, többek között azzal a módosítással, hogy lecsatolható kapucnival rendelkeztek.
Ezen újabb követelmények (MIL – STD) az aromás poliamidokról már szigorúan foglalkoztak a textíliák tűzállóságával.
A korábbi dzsekik – mint például az MA1 – nejlonból készültek, melyről ismert volt, hogy milyen veszélyes egy géptűz alkalmával.
Az új dzseki MIL–J–83388A azonosítóval a CWU-36/P elnevezést kapta, mely kis eltérésekkel megegyezett a korábbi CWU-17/P modellel.
Az első állami megrendelés 1973-ban érkezett és megkezdődött a II. világháborúban használt repülős bőrdzsekik utáni második legnépszerűbb, modern pilóta dzsekik sorozatgyártása.
A korszerű szabásminta része két tépőzárral záródó döntött oldalzseb. A gomb kiváltása azzal az előnnyel járt, hogy nem lehet azt elveszíteni, és ezzel csökken az esélye egy idegen test hajtóműbe kerülésének és a döntött zseb lehetővé tette, hogy a pilóta hideg időben zsebre tegye a kezét.
A dzsekit 1977-ben nevezték át CWU45/P-re, mikor is csökkentették a mellrészen található tépőzáras névcímke méretét, valamint a gallér szélességét. A későbbiekben változott a hátrész bevarrása, valamint a zipzár mögötti szélvédő csík szélessége is.
A legutolsó módosítás 1984-ben történt (MIL-J-83388D), de mondhatni ez a modell is alig különbözik a bevezetéskor megismert kialakítástól és ezzel továbbra is az Egyesült Államok Tengerészgyalogságának legnépszerűbb repülős dzsekije maradt.
Jelenleg a Légierő személyzete - enyhébb klímájú helyen - a könnyebb CWU-36/P dzsekit használja, míg zordabb időjárási körülmények között a CWU45/P-t . A két ruhadarab közötti különbséget gyakorlatilag csak a tömés vastagsága adja.
A CWU-45-öt megtaláljuk szinte az összes Tengerészgyalogság és Parti Őrség hajózó személyzetén, a C-17, C-5, C-130 és C-141 szállítógépeken, helikoptereken. A P-3 járőrgépek és az RC-135, EP-3 különleges gépek személyzetének is kedvelt ruhadarabja a CWU45/P.
A katapultüléssel felszerelt taktikai gépek pilótái a repülés során nem viselik a CWU45/P-t, de repülési időn kívül rendszeresen használt öltözék.
Ha lehet ilyet mondani, a dzseki még népszerűbb talán a hajózó személyzetet kiszolgáló földi állományának körében, akik sok mindenre hajlandók, hogy valamilyen cserebere árán egy-egy termékhez hozzájuthassanak. Ugyan a szabályzat tiltja a dzseki viselését szolgálati időn kívül, civil ruhával együtt, mégis, mivel egyfajta státusszimbólumot jelent, sokan megjelennek benne a légibázisokon kívül is. Hideg hónapokban sok magas beosztású tisztet is látni a Pentagonban CWU45/P-t viselni.
Az Egyesült Államok Légierejének szigorú szabályai vannak a dzsekin viselhető feliratokra, címkékre is. A bal mell fölött található a névcímke, a jobb oldalon pedig az ezred jelzése. A bal vállon a repülő osztály megnevezése (jellemzően egy osztály három századból áll) és a jobb vállon az egység jele található.
A legénység sok tagja visel egyéb címkékkel ékesített katonai dzsekit, melyek jellemzően a teljesített szolgálati időről, bevetésekről, vagyis a haderő kötelékében bejárt karrierről tanúskodnak.
CWU45 dzseki fekete változata
CWU45 dzseki szürke változata
CWU45 dzseki fekete bőr változata